Återbetalningspolicy
Avia Line Oy Webshop namn 4BeautyFinland
kundtjänst (at) 4beautyfinland.fi
Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra din beställning genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, vid regelbunden leverans, mottagande av den första parti varor. För nedladdningsbara produkter, såsom presentkort, från det att beställningen tas emot.
Du måste meddela oss ditt beslut att säga upp avtalet via e-postasiakaspalvelu@4beautyfinland.fi. För att uppfylla ångerfristen räcker det att du lämnar din anmälan om utnyttjande av ångerrätten innan ångerfristen går ut. Vår kundtjänst ger dig råd om hur du returnerar din produkt.
För att din retur ska accepteras måste produkten vara i gott skick, oanvänd och i originalförpackning. Öppnade eller använda kosmetika eller hygienprodukter kan inte returneras av hygienskäl. Observera att lösa ögonfransar, eyeliners och tvättmedel är hygien- eller kosmetiska produkter, så vi kan inte acceptera en öppnad förpackning. Det gäller även våra perenna rosor. På så sätt garanterar vi att de produkter som köps av våra kunder är intakta och oanvända.
Om den returnerade produkten har använts i strid med köparens lagstadgade aktsamhetsplikt har företaget rätt att ta ut en nedskrivning upp till varans fulla pris med returkostnader.
Kunden är till exempel ansvarig för eventuella skador på produkten under transport eller för förlust av paketet. Packa produkten väl.
Efter att vi tagit emot din retur och utvärderat produkternas skick kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar. Vi meddelar dig via e-post när ärendet har behandlats. Betalning sker i första hand på det sätt som du gjorde ditt köp.
Återlämnaren ska betala kostnaden för returen. Dessa kostnader kommer inte att ersättas till återvändaren. Om den returnerade produkten visar sig vara osäljbar och produkten returneras till kunden, betalas porto av kunden.
Defekt produkt och reklamation
Defekta produkter och eventuell produkt som saknas i paketet kommer att reklameras tillkundtjänst (at) 4beautyfinland.fi, och en återbetalning för en defekt produkt erhålls om ett defekt upptäcks i produkten. Vid behov ber vi om en bild, video eller retur av produkten för att fastställa produktens skick.
Observera att vi inte har någon "nöjd kund-garanti". Därför tar vi inte emot returer/klagomål på produkter du har använt som inte motsvarar dina förväntningar. Vi rekommenderar alltid att du först provar en ny produkt på ett litet område av huden (som din hand) och väntar 24 timmar för att se om produkten orsakar någon överkänslighet.
Outlöst paket
Icke-inlösen är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. För ett paket som inte har lösts in för vilket inget separat avbokningsmeddelande har lämnats, förbehåller vi oss rätten att debitera dig 20 € för att täcka kostnaderna.
Anmärkningsvärd
Bytes- och returrätten gäller endast konsumentkunder. Beställningar till företagskunder har ingen bytes- eller returrätt.
Problemsituationer
Om produkten försvinner eller skadas under transporten måste du skriftligen meddela oss om felet senast inom 14 dagar på den adress som anges i avsnittet Produktbyte och returpolicy. Om paketet är tydligt skadat under transporten måste du omedelbart göra ett klagomål till det fraktbolag du väljer. 4Beauty Finland ansvarar inte för förlust eller skadad produkt under transport.
Dina personuppgifter kan komma att användas för att behandla din beställning. Du kan läsa mer om användningen av dina personuppgifter i vår registerbeskrivning.Vi använder endast informationen för att behandla beställningar och för vår egen marknadsföring.